Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Program Yeterlilikleri |
||
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal |
PY.1.Beden eğitimi ve spor öğretimine yönelik ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgiye ve alanı ile ilgili mevzuat bilgisine sahip olma. |
|
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı |
PY.2.Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili bilgi ve becerilerini diğer alanlar ile ilişkilendirebilme ve öğretebilme. PY.3.Öğretim süreçleri ile ilgili sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm geliştirebilme ve çözümleri uygulayabilme. |
|
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PY.4.Mesleki ve bilimsel çalışmaları bağımsız yürütebilme. PY.5.Alanı ile ilgili çalışmalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve liderlik edebilme. |
Öğrenme Yetkinliği |
PY.6.Mesleki yeterliklerini eleştirel yaklaşımla değerlendirerek öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. PY.7.Yaşam boyu öğrenmeye açık olma, kişisel ve mesleki gelişimi sürdürme. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PY.8.Türkçeyi ve en az bir yabancı dili yazılı ve sözlü iletişimde etkin olarak kullanabilme. PY.9.Bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilme. PY.10.Görünüş, tutum ve davranışlarıyla öğrencilerine ve yaşadığı sosyal çevreye örnek olma, etkinlikler düzenleyebilme ve işbirliği yapabilme. |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
PY.11. Beden eğitimi ve spor öğretimine yönelik planlama, öğrenme ortamı oluşturma, uygun araç-gereç kullanma, dersi işleme, uyarlama, ölçme ve değerlendirebilme. PY.12.Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşam ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırabilme. PY:13.Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımlayabilme, özel gereksinimlerine göre öğretimi yürütme ve rehberlik edebilme. PY.14.Beden eğitimi ve spor öğretiminde sınıf, kişi, kurum ve paydaşları organize edebilme ve yönetebilme. PY.15.Mesleki ve sosyal haklar, adalet, milli, manevi, evrensel, kültür ve çevre değerlerinin korunması ve geliştirilmesi hakkında yeterli bilince sahip olma. |